Stacey Kent är en stor publikfavorit i hela världen. Hennes eleganta tolkningar av de amerikanska, brasilianska och franska klassikerna. Med sin tidlösa röst, klockrena tajming och känsliga frasering har hon vunnit publik världen runt. Hon samarbetar med årets Nobelpristagare i litteratur, Kauzo Ishiguro- som skrivit text till flera av Stacey Kents låtar. Med sig på scenen har hon Jim Tomlinson på saxofon och Claes Crona Trio.

Senaste I Know I Dream: The Orchestral Sessions är en skiva inspelad med full orkester – och med en ambitiös blandning av Bossa Nova-klassiker, franska chansons och american standards-sånger såväl som nyskrivet material, skrivet av Stacey Kents make, bandkollega och producent för albumet: Jim Tomlinson.
En oförglömlig konsert är att vänta!.

Medverkande:
Stacey Kent, sång
Jim Tomlinson, saxofoner, flöjt
Claes Crona, piano
Hans Andersson, kontrabas
Johan Löfcrantz Ramsay, trummor

Video

One note samba

Bewitched

Stacey Kent berättar om samarbetet med Katzuo Ishiguro

Some musicians develop empathy over time. For singer, Stacey Kent and saxophonist, Jim Tomlinson, their uncanny bond seemed to be as instant and natural as if they were the completing pieces to each other's musical jigsaw puzzle.

In a career spanning 20 years, their achievements have been many. A series of award winning standards albums gave way to a rich and varied expression, reaching it's pinnacle with their latest album, I Know I Dream, which won "Jazz Vocal Album of the Year" in the '2018 Jazz Japan Awards'. I Know I I Dream is an orchestral album featuring bossa nova, standards and most notably, more original songs composed by Jim with, among others, the Nobel Laureate novelist, Kazuo Ishiguro, with whom Stacey and Jim have been working for the last eleven years.

Since signing to Blue Note in 2007, their output has become ever more eclectic. Beginning with the Grammy-nominated and Platinum-selling, Breakfast On The Morning Tram. The ensuing series of albums honed their distinctive sound, with Stacey's expressive and refined voice, and with Jim's arranging, composing and producing skills, helping to define a signature style. Stacey's skills as a linguist were to the fore in the all-French album, Raconte-Moi, and her fluency in Portuguese has allowed her to work with several Brazilian artists, such as Marcos Valle, with whom Stacey and Jim recorded his 50th anniversary album, Ao Vivo, live in Rio De Janeiro and DVD, live in NYC and Japan.

Stacey's 2015 album, Tenderly, featuring Brazilian guitarist, and one of the fathers of Bossa Nova, Roberto Menescal, took her back to the standards, confirming that her interpretative instinct had only deepened over the decade. It is a series of definitive, minimalist readings of the American Songbook, reminiscent of the great albums of Julie London and Barney Kessel.

With Claes Crona's wonderful trio, Stacey and Jim will present a program of songs that will showcase their individual and combined mastery, showing why their fan base keeps growing.

"Stacey's singing never lets us forget these songs are about people. Her protagonists come to life so fully in her voice, you sometimes have to remind yourself the CD has no visuals. She has, in fact, much in common with today's finest screen actors who, assured of the camera's ability to pick out detail, portray complex shades of personality, motive and feeling through subtle adjustments of face and posture....here's a great jazz diva of our age." - Kazuo Ishiguro

"Ms. Kent embodied the essence of saudade as persuasively as any of her Brazilian idols. As she threw back her head and crooned softly, you had the sense of a woman with nothing to protect, living in the moment and dreaming out loud.' - Stephen Holden, THE NEW YORK TIMES

Garderob:
Garderoberna hittar du i vår foajé på entréplan. Den bevakade garderoben är enbart öppen i samband med större konserter i Gevaliasalen och det kostar 20 kr/plagg. Biljett till den bevakade garderoben köper du i samband med biljettköpet alternativt på plats i biljettkassan. Den obevakade garderoben är gratis. Det är obligatoriskt att hänga av sig ytterkläder vid konsertbesök. Av säkerhetsskäl är det inte tillåtet att ta in ytterkläder i konsertsalen.

Parkering:
Det finns ett begränsat antal parkeringar utanför Gävle Konserthus. Vill du parkera där bör du vara på plats i god tid innan konserten. Om vår parkering skulle vara full, hänvisar vi till parkeringshus i Gävle centrum eller parkeringen vid Silvanum/Högskolan. Väljer du att parkera i Gävle centrum eller vid Silvanum/Högskolan tar det ca 5-10 minuter att promenera till konserthuset.

Fotografering:
Vänligen tänk på att fotografering, filmning eller ljudupptagning under pågående konsert kan vara störande för andra konsertbesökare och är inte att rekommendera. Slå gärna på din mobiltelefon EFTER konserten. 

Allergier:
Tänk på att starka parfymer och hårsprejer kan vara mycket besvärande för allergiker.

Övrigt: 
Mat och dryck är inte tillåtet att ta med in i Gevaliasalen